Roslax-Torsholma-rutten

Kontakta namninsamlingens skapare

Houtskär-Torsholma-rutten

2021-03-25 07:48:30

Tack för ditt stöd för Houtskär-Torsholma-rutten. Namninsamlingen är nu stängd.

Jag kommer att skicka namnlistan vidare till Joonas Halmeenmäki på NTM-centralen. Vi har ju fått en förklaring att Torsholma hade fallit bort i misstag, men jag tycker oberoende att det är väldigt viktigt att beslutsfattarna får reda på hur stort behovet av förbindelsen är samt hur många som hann säga sin åsikt på bara en dryg vecka. Jag har sammanlagt 185 namn på listorna!

Det finns väldigt fina och djuptgående analyser på varför rutten är så viktigt - och olika är de dessutom. Jag har svårt att tänka mig att NTM-centralen skulle "våga" sluta förbindelsen i närmaste framtiden. Den aktivismen som alla skärgårdsbor visar är beundransvärd - vi vill ju hålla skärgården levande även för kommande generationer. Tack ännu en gång!

Päivi Kuntze

Dela denna namninsamling

Hjälp den här namninsamlingen att få fler underskrifter.

Hur sprider man en namninsamling?

• Dela namninsamlingen på din Facebookvägg och i grupper som rör ämnet för din namninsamling.
  • Kontakta dina vänner
    1. Skriv ett meddelande där du förklarar varför du skrev på namninsamlingen, då människor är mer benägna att skriva på om de förstår hur viktig frågan är.
    2. Kopiera och klistra in namninsamlingens webbadress i ditt meddelande.
    3. Skicka meddelandet via e-post, sms, Facebook, WhatsApp, Twitter, Skype, Instagram och LinkedIn.