Bevara Markans verksamhet i Markanhuset

Kontakta namninsamlingens skapare

Fullmäktige har klubbat Markan!

2021-09-01 09:53:17

Hej,

Politikerna i Hässleholms kommun har nu klubbat att, inte bara behålla, utan också investera i Markan. Dessutom ska det satsas på Mötesplats Ljungdala. Två viktiga verksamheter ska få vara kvar. Allt enligt Frilagts rapportering: https://www.frilagt.se/2021/08/30/fullmaktige-klubbade-markan-och-bjorksater/

Protokollet ligger inte upp ännu på kommunens hemsida, och vad jag kan se har inte Norra Skåne ännu rapporterat om beslutet som togs den 2021-08-30.

Vi tackar er alla för ert stöd, vi har nått det vi ville nå. Markans bevarande!

Mvh Gruppen "Bevara Markan"

Bevara Markan

Stort hopp för Markan

2021-05-13 08:45:31

Hej,

Beslutet är inte 100% fattat, då det ska tas i kommunfullmäktige i juni. Men styrgruppen för ungdomes hus i Hässleholm föreslår nu att Markan bevaras i nuvarande form och Mötesplats Ljungdala ska förstärkas.

Namninsamlingen har aldrig behövts användas, även om den varit synlig och vi gärna pratat om den i de mediala sammanhang som givit oss tillfälle.

Artiklar i Frilagt och Nsk (Nsk är en betalartikel):

När beslutet formellt är fattat, tas namninsamligen bort och vi alla kan vara nöjda med den insats vi gjort. Stort tack för allas ert engagemang!

/Bevara Markan

Bevara Markan

Dela denna namninsamling

Hjälp den här namninsamlingen att få fler underskrifter.

Hur sprider man en namninsamling?

• Dela namninsamlingen på din Facebookvägg och i grupper som rör ämnet för din namninsamling.
  • Kontakta dina vänner
    1. Skriv ett meddelande där du förklarar varför du skrev på namninsamlingen, då människor är mer benägna att skriva på om de förstår hur viktig frågan är.
    2. Kopiera och klistra in namninsamlingens webbadress i ditt meddelande.
    3. Skicka meddelandet via e-post, sms, Facebook, WhatsApp, Twitter, Skype, Instagram och LinkedIn.