Stäng fjällen i påsk då en pågående epidemi råder

Kontakta namninsamlingens skapare

Namninsamling - Stäng fjällen i påsk då en pågående epidemi råder (Inskickat)

2020-04-01 08:03:20

Stäng fjällen i påsk då en pågående epidemi råder

Namninsamling gällande stängning av fjällen.

Idag har namninsamling angående att stänga fjällanläggningarna med underskrifter från 3325 individer skickas in till regeringen och folkhälsomyndigheten.

Tack för ert engagemang för att driva detta, insamlingen har uppmärksammats i tv, radio och tidningar.

Skistar, Rome och Idrefjälls anläggningar har beslutat att stänga.

Jag känner mig lättad.

Det är förstås jätte tråkigt för pesonal, gäster och enskilda företag på orten för en förlorad ekonomisk inkomst.

Hela orten påverkas.

Men jag tror att vi alla i slutändan är rörande överens om att det var rätt beslut och att hälsan är viktigast.

Med detta undviker vi att sprida smittan lokalt och genom hela Sverige. Vi undviker att belasta sjukvården mer än nödvändigt.

Jag hoppas att nästa påsk ser annorlunda ut och att vi alla kan njuta av fjällen och dess anläggningar igen.

Detta kommer alla att vinna på i det långa loppet.

Namninsamlingen har dock undertecknats från personer i hela landet och det finns fortfarande förhållandevis stora anläggningar som har öppet som Grönklitt, HemavanTärnaby och Kittelfjäll. Såleded finns det också personer som allt jämt är oroliga och situationer som kan belasta den lokala sjukvården. Därav har jag kontaktat regeringen att överse om ytterligare anläggningar bör uppmanas att stänga för säsongen! Situationen torde inte se så annorlunda ut i till exempel Grönklitt än i Idre och Sälen.

Ta hand om er alla och jag önskar er en bra påsk trots rådande omständigheter.

Hälsningar, Anna Spånberg

Anna

Dela denna namninsamling

Hjälp den här namninsamlingen att få fler underskrifter.

Hur sprider man en namninsamling?

• Dela namninsamlingen på din Facebookvägg och i grupper som rör ämnet för din namninsamling.
  • Kontakta dina vänner
    1. Skriv ett meddelande där du förklarar varför du skrev på namninsamlingen, då människor är mer benägna att skriva på om de förstår hur viktig frågan är.
    2. Kopiera och klistra in namninsamlingens webbadress i ditt meddelande.
    3. Skicka meddelandet via e-post, sms, Facebook, WhatsApp, Twitter, Skype, Instagram och LinkedIn.