Rädda isbanorna på Danderydsvallen!

Kontakta namninsamlingens skapare

Uppdatering om antal isytor och föreslagen budget

2019-10-12 11:01:51

Hej.

Det är glädjande att Kommun- och Fritidsnämnden (KFN) enligt uppgift beslutat föreslå en en budget om 10,5 miljoner för nyinvesteringen på Vallen. Tack för er hjälp att få dem så långt!

MEN... inom den budgeten ryms inte "plätten", som ju är så viktig för allmänhetens åkning!! Det är där våra små lär sig att ta sina första skär och att åka, utan att det finns klubbor i närheten.  Det är där allmänheten åker när isrinken används för träning eller match. Hjälp oss att rädda även "plätten"! (Namninsamlingen heter ju "Rädda isbanorna...")

Enligt kommunens kalkyl skulle en fullstor isrink och "plätten" gå på totalt 11,2 milj kr, men det är enligt samma kalkyl sannolikt att totalbeloppet stannar på ca 10,7 milj kr för både rink och "plätt". Detta att jämföra med 10,5 miljoner för endast isrinken.

Låt oss fortsätta kämpa och sprida detta så att kommunen investerar i TVÅ isytor! Hjälp oss sprida budskapet och få än fler att skriva under vår namninsamling!

Louise Brida

FLER UNDERSKRIFTER ÖNSKAS!

2019-10-10 08:53:05

Hej.

Håller mig kort. Jag är Mathias Wellström, en av flera medlemmar i den grupp som just nu vetgirigt kämpar mot våra folkvalda politiker med att revidera beslutet om att ej sätta igång isbanorna på Daderydsvallen. Processen går trögt, men vi är fortsatt positiva, ända in i kaklet.

Utan att gå in på detaljer, så har vi fastat lite i dialogen med "den andra sidan". Och kan snart behöva "växla upp" våra insatser. Tillsammans med fler.

En viktig faktor i detta arbete är du. Din röst. Och gärna fler. Vi skulle behöva få in mer underskrifter. Många! Så, snälla - gå ut i ditt personliga nätverk, bland grannar, lokala vänner, i sociala kanaler och på arbetsplatsen. Be om stöd från din omgivning. Vi måste med kraft visa för våra politiker att vi menar allvar. Att de måste lyssna på oss och vilja samarbeta kring en lösning. Viss finansiering finns och miljöfrågan verkar inte utredd så som påstås.

Återkom gärna med frågor.

TACK

Mathias Wellström c/o Louise Brida

Dela denna namninsamling

Hjälp den här namninsamlingen att få fler underskrifter.

Hur sprider man en namninsamling?

• Dela namninsamlingen på din Facebookvägg och i grupper som rör ämnet för din namninsamling.
  • Kontakta dina vänner
    1. Skriv ett meddelande där du förklarar varför du skrev på namninsamlingen, då människor är mer benägna att skriva på om de förstår hur viktig frågan är.
    2. Kopiera och klistra in namninsamlingens webbadress i ditt meddelande.
    3. Skicka meddelandet via e-post, sms, Facebook, WhatsApp, Twitter, Skype, Instagram och LinkedIn.