FOLKET mot FÖRSÄKRINGSKASSAN

Kontakta namninsamlingens skapare

Svar på mail till namninsamlingen

2019-10-13 16:57:21

Hejsan, Här kommer svar på frågor som dykt upp i inkorgen för namninsamlingen. Tyvärr fungerar inte formateringen av texten här, ha överseende med detta.                                                                                                             1. Några har frågat varför deras namn inte dyker upp i namnisnamlingen, eller varför man inte fått bekräftelsemailet man måste okeya. - Jag har själv haft samma problem med andra namninsamlingar, det kan ha med skrivunders server att göra, ibland svajar alla hemsidor, även t.ex FB. Det kan också vara så att bekräftelsemailet hamnar i skräpkorgen istället för i inboxen. Så m.a.o försök igen vid ett senare tillfälle och kolla skräpkorgen.                                                                           2. Några nämner LSS och sjukförsäkring specifikt, den här insamlingen gäller ALLA som misshandlas av FK. Sjuka och funktionsnedsatta.                                                                                                                                                          3. Någon har frågat om insamlingen är aktiv. Svaret är JA, i allra högsta grad. Men det tar tid att få ihop tillräckligt många namn för att insamlingen ska ha kraft och impact.                                                                                                                                                                                                             4. Några har mailat sin underskrift till inboxen för insamlingen, det fungerar tyvärr inte, utan man måste skriva under i själva insamlingen.                                                                                                                                                                   5. Någon undrar vad insamlingen ska användas till, det svaret finns under "syfte" men bör kanske förtydligas. Insamlingen kommer att användas för att trycka på politiker att ändra Försäkringskassans nuvarande metoder. Det blir en rapport som går till EU, FN, regering, riksdag, FK, JO, JK och media. Kanske hittar vi ännu fler sätt att använda insamlingen, t.ex tillsammans med andra insamlingar och aktioner. Ju fler vi blir desto större chanser har insamlingen att användas som ett kraftigt verktyg för förändring.                                                                                                                                                                             6. Tack för alla personliga tankar i mail angående privata situationer som är helt fruktansvärda. Tack för att ni delar med er.

Aktion LSS och PA

Dela denna namninsamling

Hjälp den här namninsamlingen att få fler underskrifter.

Hur sprider man en namninsamling?

• Dela namninsamlingen på din Facebookvägg och i grupper som rör ämnet för din namninsamling.
  • Kontakta dina vänner
    1. Skriv ett meddelande där du förklarar varför du skrev på namninsamlingen, då människor är mer benägna att skriva på om de förstår hur viktig frågan är.
    2. Kopiera och klistra in namninsamlingens webbadress i ditt meddelande.
    3. Skicka meddelandet via e-post, sms, Facebook, WhatsApp, Twitter, Skype, Instagram och LinkedIn.