Upprop för lagstiftning mot slöja på allmän plats för barn under 18 år!

Kontakta namninsamlingens skapare

Petitionen avslutad i förtid

2018-08-08 20:58:58

Jag har funderat i några dagar och nu bestämt mig för att lägga ner petitionen mot slöja på allmän plats för barn under 18 år. Namninsamlingen har genererat strax under 600 underskrifter på en vecka och det är rätt lite om man jämföra med de två andra petitionerna som jag bedrivit tidigare. Det är svårt att få genomslag när man kämpar ensam. Fri media har inte heller visat något intresse för att hjälpa till att sprida ordet.

Jag måste säga att jag är grymt besviken på det uteblivna stödet från de 20 opinionsbildare och debattörer som jag tagit kontakt med. Förutom tre personer har ingen bemödat sig med att ens svara! Det var inte mig de skulle promota utan de skulle göra en god gärning och dela ett inlägg med ett upprop som syftar till att hjälpa unga flickor och tjejer att bryta sig loss från hederskulturen.

Att dessa människor kan sitta och skriva om att de ogillar kvinnoförtryck, men sedan inte hjälpa till att väcka opinion för något så viktigt är för mig oförståeligt.

Antingen är man inte intresserad av annat än att tjäna pengar och få cred , men i realiteten vill man inte hjälpa andra. Eller så resonerar man som så att jag bara funnits på Facebook i 1,5 år, och inte ska komma här och tro att jag är något. Alternativt så tycker man att ett förbud är fel och vill inte ställa sig bakom det.

Det sistnämnda kan jag absolut köpa, men varför kan man inte skriva det då istället för att ignorera? Ah, ja det var det där med fel värdegrund igen kanske… fast vi kämpar alla mot samma mål.

Jag har ingen egen business som jag driver för att tjäna pengar och jag är heller inte ute efter berömmelse – jag gör det här på min fritid och är bara intresserad av att se till att mina barn får ett bra liv, där de inte ska behöva växa upp sida vid sida med kvinnoförtryck. Skillnaden är väl att när jag skriver något så menar jag det helt och fullt!

Tack alla ni som gjorde er besväret att skriva på, men Sverige är inte redo än helt enkelt! Vi får hoppas på ett regeringsskifte i september så att det åtminstone kan börja gå åt rätt håll med eventuellt slöjförbud i skolan som både SD och M föreslagit.

Jenny Piper

Dela denna namninsamling

Hjälp den här namninsamlingen att få fler underskrifter.

Hur sprider man en namninsamling?

• Dela namninsamlingen på din Facebookvägg och i grupper som rör ämnet för din namninsamling.
  • Kontakta dina vänner
    1. Skriv ett meddelande där du förklarar varför du skrev på namninsamlingen, då människor är mer benägna att skriva på om de förstår hur viktig frågan är.
    2. Kopiera och klistra in namninsamlingens webbadress i ditt meddelande.
    3. Skicka meddelandet via e-post, sms, Facebook, WhatsApp, Twitter, Skype, Instagram och LinkedIn.