Hårdare straff för Cecilie Hatteland efter upprepade spörapp på tävling

Kontakta namninsamlingens skapare

Det närmar sig!

2018-08-16 12:30:15

Hej alla! Förlåt att det har varit tyst den senaste tiden men jag har haft mycket att göra men jag ger inte upp hoppet! Vi närmar oss sakta men säkert 6000 underskrifter och trots att det har gått en tid sedan händelsen så tänker jag inte låta det bli bortglömt. Underskrifterna kommer att skickas in oavsett och förhoppningsvis kan vi ändra FEIs straff! Om någon sitter på någon mer bevisning mot Cecilie så tveka inte att skicka iväg ett meddelande, ju mer vi kan få ihop desto bättre är det!

Fortsätt att dela insamlingen så är ni snälla!

Straffet klart

2018-07-24 20:16:06

Då har Cecilie fått sitt straff från FEI och det resulterade i endast en officiell varning vilket i min åsikt är alldeles för generöst efter alla upprepade händelser med henne! Jag kommer fortfarande driva denna namninsamling vidare och hoppas på att nå så många underskrifter som möjligt och sedan skicka iväg dom till de förbund som är nämnda sedan tidigare. 10 000 st kommer nog tyvärr vara omöjligt men jag hoppas på att komma upp i 6000 st underskrifter i alla fall.

//

Today Cecilie got her punishment from FEI and all she got was an official warning which in my opinion is far too generous regarding all the times she has used her riding crop on her horse during the years. I’ll keep this petition open and hope that we will be able to gain as many signatures as possible before I send them. My original goal was to reach 10 000 signatures but that will probably be impossible but I hope we can reach 6000 signatures at least.

Tack så mycket alla! // Thank you all!

Hjälp med översättning

2018-07-20 14:01:43

Jag skulle behöva hjälp av någon som kan skriva korrekt engelska. Jag hoppas att det inom en snar framtid är dags att lämna över namninsamlingen och jag vill då ha texten översatt till korrekt engelska för att ge ett seriösare intryck. Jag skulle också kunna publicera den engelska versionen under den svenska för de som vill skriva under från utlandet. Även om jag skulle kunna översätta till hyfsad engelska så vill jag kolla om det finns någon som känner sig manad och har mer kunskap än vad jag har. Ditt namn kommer stå med. Om någon känner att de kan hjälpa till med detta, skicka mig ett privat meddelande.

Tack på förhand!

Halvvägs till målet!

2018-07-18 18:55:25

Med 5002 st. underskrifter så är vi nu mer än halvvägs till målet! Så jäkla grymt! Målet är 10 000 st. som jag nu har skrivit till i texten så fortsätt att dela, dela, dela! På alla ställen ni kan komma på, hästsidor eller inte spelar ingen roll. Alla djurvänner anser nog att detta är fel. Tusen tack alla!

Therese Lind

Tillägg i texten för namninsamlingen!

2018-07-17 10:51:52

Med tillåtelse så har jag nu lagt till en länk till ett klipp på en av hennes ritter under Falsterbo Nations Cup. Det har även framkommit nya uppgifter gällande hennes hemska beteende, mer info i huvudinlägget under Tillägg #1.

Frågor gällande insamlingen

2018-07-17 08:52:54

Jag har lagt till i ursprungstexten att insamlingen kommer att skickas till FEI, i första hand, men fortfarande även till Norges Rytterforbund samt Svenska Ridsportförbundet.

Hur många underskrifter som krävs vet jag tyvärr inte men mitt mål är 10 000 minst, då vi har fått in över 3300 underskrifter redan på 1½ dygn så hoppas jag att det målet kommer uppnås! Fortsätt att dela länken på alla ställen ni kan tänka er, tack för all hjälp!

Therese Lind

Tack alla! / Thank you all!

2018-07-16 22:40:06

Det är helt fantastiskt! Över 2800 underskrifter på bara ett dygn!! Detta visar på att vi inte tolererar detta beteende mot ett oskyldigt djur som gör sitt bästa för ryttaren! Fortsätt dela länken till insamlingen, vi behöver många många fler underskrifter om det ska göra någon verkan! Tillsammans är vi starka!

//

This is incredible! Over 2800 signatures in only a day!! This shows that we do not tolerate this behavior against an innocent animal who does it's best for the rider! Keep sharing the link to this petition, we need lots and lots of more signatures if it's gonna have any effect! We're strong together!

Dela denna namninsamling

Hjälp den här namninsamlingen att få fler underskrifter.

Hur sprider man en namninsamling?

• Dela namninsamlingen på din Facebookvägg och i grupper som rör ämnet för din namninsamling.
  • Kontakta dina vänner
    1. Skriv ett meddelande där du förklarar varför du skrev på namninsamlingen, då människor är mer benägna att skriva på om de förstår hur viktig frågan är.
    2. Kopiera och klistra in namninsamlingens webbadress i ditt meddelande.
    3. Skicka meddelandet via e-post, sms, Facebook, WhatsApp, Twitter, Skype, Instagram och LinkedIn.