Bevara Norra Brevik

Kontakta namninsamlingens skapare

Tack till alla för stöd och engagemang för Brevi, Norgårdsberget och västra Öckerös framtid.

2017-09-20 13:32:09

Politiker har på det överfulla samrådsmötet, i Torslandatidningen och i radio-P4 bekräftat att exploateringsplanerna "kan stoppas" av ett politiskt beslut och att "opinionen är viktig".

Hjälp därför till att samla fler namn till namninsamlingen. Namninsamlingen blir en officiell inlaga i samrådet och kommer ha stor betydelse för hur politikerna kommer bedöma opinionen: https://www.skrivunder.com/signatures/bevara_norra_brevik

Varje namn räknas. Även ungdomar och inte minst våra äldre. Hjälp till att sprida inforationen och låt alla som har en åsikt få lov att visa sitt stöd.

Sorgligt nog har det skett fler sabotage mot den fria opinionsbildningen och demokratin med bland annat ytterligare saknade namnlistor. Invånare berövas sin möjlighet att förska påverka och tystas genom att namnlistor går förlorade. På solhöjden har listor beslagtagits av personer som vill hindra de äldre att få visa sin åsikt genom att skriva under. Hjälp därför till att samla fler namn i er närhet. Nu på fredag den 22 är samrådet över. Detta är sista chansen att ytterligare bidra!

Skicka gärna vidare detta epost och sprid informationen. Läs mer, "gilla", följ och dela: https://www.facebook.com/bevaranorgardsberget/

Återigen ett stort gemensamt och multiriktat tack till alla som bidrar till demokrati och detta uttryck för fri opinionsbildning. Tillsammans kan vi påverka och stoppa den okänsliga exploateringen av Norgårdsberget och Norra Brevik!

Johnny Isdahl / Bevara Norgårdsberget

200+ underskrifter

2017-07-06 21:58:14

STORT tack till alla som givit sitt stöd.

På 48h har 200+ underskrifter kommit in som motsätter sig exploatörernas förslag.

Målet är att kunna presentera 1000+ underskrifter för att kunna visa kommunen en bred majoritet att bevara områdets unika miljö

Alla personer räknas och kan visa sitt stöd, gamla som unga.

Johnny Isdahl / Bevara Norgårdsberget

Dela denna namninsamling

Hjälp den här namninsamlingen att få fler underskrifter.

Hur sprider man en namninsamling?

• Dela namninsamlingen på din Facebookvägg och i grupper som rör ämnet för din namninsamling.
  • Kontakta dina vänner
    1. Skriv ett meddelande där du förklarar varför du skrev på namninsamlingen, då människor är mer benägna att skriva på om de förstår hur viktig frågan är.
    2. Kopiera och klistra in namninsamlingens webbadress i ditt meddelande.
    3. Skicka meddelandet via e-post, sms, Facebook, WhatsApp, Twitter, Skype, Instagram och LinkedIn.