Ja till sjukvårdsförsäkring i Thailand

Kontakta namninsamlingens skapare

Medlemskap i Svenskar i Världen

2020-11-01 05:15:41

Föreningen Svenskar i Världen (sviv.se) är utlandssvenskarnas röst i Sverige genom att vara remissinstans och bedriva opinionsbildning till nytta för de runt 660 000 svenskar som arbetar, studerar och bor utomlands, och sedan eventuellt återvänder till Sverige.

Ett område som SVIV arbetar med är sjukvård och försäkring. Inom detta område finns en resolution (Reglering av sjukvård och försäkringar för utlandssvenskar boende utanför EU/ EES och Schweiz) som tillkommit på initiativ av oss i SAMS (Samorganisationen för svenskföreningar i Thailand).

Föreningen Svenskar i Världen finansieras bland annat genom medlemsavgifter och ser gärna att fler svenskar boende utomlands blir medlemmar i föreningen. Vi i SAMS vill gärna se avsevärt fler medlemmar boende i Thailand och andra länder utanför EU/EES för att understryka de krav vi framfört genom ovan nämnda resolution.

För att bli medlem, gå till sviv.se/om-oss/medlemskap/ .Ett medlemskap gäller per kalenderår. Om du blir medlem efter den 1 november gäller din årsavgift till utgången av nästkommande år. Medlemskap ger dessutom ett antal fördelar och rabatter inom olika områder, se sviv.se/det-har-far-du-som-medlem/

Förslag till ny Prisvärd Thailändsk sjukvårdsförsäkring - utgått

2018-03-29 07:21:53

Detta inlägg har utgått

Skriv brev till beslutsfattare

2017-04-02 08:06:03

Hej,

Ett antal personer, mig inkluderat, har skickat brev till olika makthavare och uttryckt sina synpunkter på avsaknad av sjukvårdsförsäkring för skattebetalare utanför EU/EES samt synpunkter på den föreslagna höjningen på 25% av SINK.

Får jag be er alla som skrivit under att också skicka e-mail eller brev till politiker, beslutsfattare, organisationer och andra som ni tror kan påverka och besluta i dessa frågor.

Exempel på brev finner ni via följande länk https://www.dropbox.com/sh/i4vr7kc1uz9mi2s/AABHxaYebfx45fZcnAabENXwa?dl=0

Där finns också en fil med de e-meiladresser som tidigare brevskrivare använt.

Glöm inte att avsluta era brev med namn, adress, telefon, e-mail adress eller annan kontaktinformation annars är det risk att det hamnar i papperskorgen hos mottagaren.

Hör av er till mig om ni inte kommer åt mappen och de exempel som finns där.

Om ni skickar ett brev, kopiera mig (kjell.nystrom@gmail.com)

Tack på förhand

Vi behöver fler namnunderskrifter

2017-01-09 04:37:27

Vi har fått in cirka 1500 namnunderskrifter men vill gärna få många fler. Utredningen avslutas i slutet av denna månad och remisstiden börjar. Ju fler namnunderskrifter vi har ju tyngre väger svaren på remissen.

Jag vill be samtliga som redan skrivit under att be en familjemedlem, vän, arbetskamrat eller annan att också stödja oss genom att ge sin underskrift. Om samtliga skaffar fram ytterligare minst en underskrift dubblerar vi ju antalet.

Med hopp om många fler namnunderskrifter och hopp om de bra förslag från utredningen

Dela denna namninsamling

Hjälp den här namninsamlingen att få fler underskrifter.

Hur sprider man en namninsamling?

• Dela namninsamlingen på din Facebookvägg och i grupper som rör ämnet för din namninsamling.
  • Kontakta dina vänner
    1. Skriv ett meddelande där du förklarar varför du skrev på namninsamlingen, då människor är mer benägna att skriva på om de förstår hur viktig frågan är.
    2. Kopiera och klistra in namninsamlingens webbadress i ditt meddelande.
    3. Skicka meddelandet via e-post, sms, Facebook, WhatsApp, Twitter, Skype, Instagram och LinkedIn.