LÅT JOSEF STANNA, LÅT HONOM INTE UTVISAS TILL DÖDEN!!

Min pojkvän Josef har nu fått nytt brev hem från Migrationsverket om att han måste utvisas. Josef har bott här i Sverige i 8 år, har gått i skolan här, och jobbar här, betalar skatt som alla människor, anpassat sig till vårt svenska samhälle samt lärt sig det svenska språket flytande. Han har fått många nya vänner här, han har hela sin familj här och även mig. Han har ingen han känner i sitt hemland Afghanistan.

Josef gjorde en överklagan med sitt arbetstillstånd men Migrationsverket har nekat detta och han riskerar nu sitt liv genom att utvisas tillbaka till Afghanistan.

Han mår psykiskt dåligt över detta och han är så rädd, han rymde från kriget för 8 år sedan och tvingas nu tillbaka till det som kan ta hans liv.

Jag älskar honom och vill ha min framtid med honom. Jag kommer aldrig mer få träffa honom om detta händer.
Denna kille betyder verkligen allt för mig.

SNÄLLA, skriv på denna namninsamling och DELA, för Josefs chans att få stanna i Sverige. Ingen människa ska behöva utvisas på detta sätt. Tack på förhand och jag hoppas vi kan stoppa detta tillsammans!

Genom att skriva under, kan vi visa vårt stöd, för att Josef ska få stanna kvar och bevara sitt liv, få fortsätta leva det liv han drömmer om i Sverige, men framförallt få vara den han är.

OBS: KOM IHÅG ATT BEKRÄFTA DIN SIGNATUR PÅ DIN MAIL. TACK!
2BA87EF4-9CE2-48AA-A810-66AE7B3936B5.jpeg

56FE1D12-7C07-4228-BC1F-2B1C3CC2EC53.jpeg

Genom att skriva under godkänner jag att Moa Johansson överlämnar min underskrift till dem som har makt över frågan.