Utrota Vargen på landsbygden

Efter senaste tidens Vargattacker på hästar måste det stå klart att det inte finns utrymme att hålla dessa rovdjur i vår fauna. Det måste bli ett slut på alla tamdjursägares oro för sina djur. Man ska inte behöva leva med denna oro om man ska mötas av synen av sönderslitna djur när man kommer ut i sina hagar. Rovdjursstängslen fyller ingen som helst funktion då vargen tar sig in precis överallt där det finns lätta byten, det ända stängslet gör är att hindra tamdjur från att fly.

Med alla dessa vargar på landsbygden så dröjer det nog tyvärr inte länge förrän ett barn blir attackerat. Jag tänker på alla barn som på landet kan få stå långt ifrån bebyggelse, helt ensamma, och vänta på skolbussen.

De vargar som finns i Sverige är inga skygga vargar som lever på vad skogen ger. De är totalt orädda och rör sig i bebyggelse. De tar tamdjur på dagtid precis runt knuten där det finns människor.

Det finns ett strikt djurägaransvar när det gäller hundar och nu kräver vi att Staten följer det och tar ansvar för Vargen då det borde gälla även er!!

Charlotte Johansson    Kontakta namninsamlingens skapare

Genom att skriva på godkänner jag att Charlotte Johansson kan se all information jag lämnar i detta formulär.

Vi offentliggör inte din e-postadress på nätet.

Jag godkänner att informationen som jag anger på det här formuläret behandlas i följande syften: