Vi vill förändra GFF

Hej!

Under mina år som spelare i GFF/Azalea BK herrjunior har vi i juniortruppen alltid klagat på material, A-lag, osv. Givetvis är detta befogat.

Vi har speciellt under detta året presterat fotboll på en oerhört hög nivå. Kan det bero på att material, A-lag, osv har blivit bättre? Nej, snarare tvärtom. För under året har vi fått bollar från GAIS över 20 stycken, västarna är i tio olika märken och storlek, konorna är många men delas med herrtruppen, vattenflaskor finns det knappt några kvar.

Inför säsongen beslutades det om att dela material med herrtruppen, allting delas förutom vattenflaskor och bollar.

Under åren blir vi hela tiden illa behandlade. Men vi håller humöret uppe ändå.

Men nu har vi tröttnat, vi kräver en förändring, vi betalar exakt lika mycket i medlemsavgift som A-lagsspelarna men får inte ut någonting av det.

A-laget får 20 nya bollar inför säsong. Tappar bort hälften. Köper 20 nya efter sommaren. Har 10 kvar nu. De får nya vattenflaskor med namn på. Deras träningskläder ligger ihopvikta och tvättade inför träning.

Jag menar inte att vi behöver allt detta som A-laget får. Jag menar att vi behöver se en förändring, vi vill också bli prioriterade, vi vill också känna oss delaktiga och detta sker bara genom att göra någonting åt situationen.

För att kunna förminska kostnaderna för träningsläger samt för vårat nya träningsställ under året har vi även arbetat två gånger. En gång under Tough Viking och en gång under Göteborgsvarvet. Dessa pengar kommer även hjälpa oss inför kommande år.

En juniortrupp är oerhört viktig för en förening. Speciellt GFF. Spelare som är duktiga kan flyttas upp tidigt. A-lags erfarenhet är oerhört bra att ta med sig ner tillbaka till träning med sin egna trupp igen. Men hur många spelare har fått chansen i A-laget genom åren? Inte många. Det var bara en 95a förra året som stannade kvar i föreningen. Hur roligt är det att gå upp ensam i ett A-lag? Vi hade 95or förra året som antingen slutade helt med fotboll eller såg chansen i andra föreningar.

Det är klart att GFF står och stampar i fyran när de inte får ny energi från spelare som är yngre.

Jag tror de flesta av er förstår vad jag menar med detta.

Denna namninsamling kommer skickas vidare till Azalea BKs styrelse, ju fler namn desto mer press sätter vi på GFF.

Jag hoppas inte bara ni skriver under utan även era föräldrar så att vi verkligen får se en förändring inför kommande år.

Tack.