STOPPA KURSMANIPULATIONEN PÅ STOCKHOLMSBÖRSEN - REFORMER NU !

VI AKTIEÄGARE KRÄVER REFORMER PÅ AKTIEMARKNADEN

Just nu mest blankade aktier på marknaden

1. Intrum justitia
2. Fingerprint Cards
3. Elekta
4. SAS
5. Oriflame
6. Mycronic
7. Com Hem
8. Eniro
9. Tele2
10. Alfa Laval

Under 2016 har det varit tydligt att kursen för vissa aktier har manipulerats genom de verktyg som börsen besitter.  Oavsett vilken aktie det handlar om så finns det stora brister i regelverket som är föråldrat sedan datoriserad handel påbörjats samt att blankningens grundläggande funktion har satts ur spel med hänsyn till summor som forslas fram och tillbaka på dessa konton. Då myndigheter inte har någon insyn i dessa flöden är det lätt för banker och investmentbolag att dölja sig genom att använda flera konton på olika banker genom olika länder och världsdelar. Informationen vi har om detta kommer från experter som själva har arbetat på dessa företag och som vet hur det fungerar.

VÅR REKOMENDATION ÄR ATT SYSTEMET ÄNDRAS ÄN ATT FÖRSÖKA FÅ TAG PÅ RESPEKTIVE SYNDARE. GENOM ATT STRYPA VERKTYGEN SOM ANVÄNDS FÖR ATT PÅ ETT OETISKT OCH OLAGLIGT SÄTT LURA AKTIEÄGARE SAMT DRIVA KURSER ÅT DET HÅLLET SOM ÖNSKAS.

Verktygen i dessa fall är:

• Datoriserad handel
  • Anonym handel
  • Nakenblankning
  • Utgivandet av derivat
  • Lappningar som avviker från slutlig betald kurs

Genom att ta bort dessa verktyg på aktier som är drabbade så kommer vi signalera att vi vet vad som försiggår och vi är er på spåret. På lång sikt behöver myndigheter med hjälp av expertis bygga upp system son själva kan upptäcka mönster som detta.

Genom att installera ett tsunamisystem på börsen så kan myndigheten snabbt sätta olagligheter ur spel genom att stoppa handel med verktyg som är direkt kopplade till respektive aktie.

Genom lagändring så kan myndigheter se till att börshandeln på svensk mark följer moderna riktlinjer vilka innebär att alla transaktioner skall kunna härledas till slutlig säljare och köpare. Varje aktie bör få ett unikt nummer som visar vad den tar vägen så som sedlar idag har. Och att dessa nummer sammanställs och analyseras dagligen, veckovis, månadsvis och till slut årsbasis för att se var dessa tar vägen och för att se om det är vissa mönster som åstadkommer detta.

http://www.dailybiometrics.com/    Twitter (https://twitter.com/DailyBiometrics)

DailyBiometrics.com / Fingerprintcards (samlingsplats för oegentligheter)

Intrum Justitia (samlingsplats?)

Elekta (samlingsplats?)

SAS (samlingsplats?)

Oriflame (samlingsplats?)

Matnyttig information

https://www.youtube.com/watch?v=3A_HWaEnYQs (köp inte derivat !!!)

Er e-post visas inte för någon när ni anmäler er till uppropet