Stoppa sköldkörtelskandalen nu!!Pysäyttäkää kilpirauhas skandaali heti!!

Som sköldkörtelsjuk borde man ha lika stor rätt till ett värdigt liv, innefattande största möjliga känsla av hälsa samt välbefinnande som övriga.

Många är dom som nu kommer att fråntas detta..allt pga valviras häxjakt på de läkare som hittills skrivit ut THYROID samt LIOTHYRONINE.

Den senaste, Leena Furubacka fråntogs här om dagen rätten att delvis utöva sitt yrke genom att inte längre få behandla sköldkörtelsjuka patienter. Trots att många tack vare henne fått tillbaka sitt liv igen.

När skall bli tydligt nog att de inte alltid räcker att behandla med endast T4, dvs thyroxin? Hur långt skall de behöva gå? Hur dåligt skall man behöva må?

Detta är frågan om helt lagliga preparat.Att vägra behandla människor med dessa OM de klart och tydligt får dem att må bättre borde vara ett större brott! Det är ju absurt att straffa läkare för att dom gör sitt jobb! Och de är absurt att de är lagligt att på detta sätt frånta dessa patienter deras liv! Är de det Valvira jobbar för?

Vi måste få stopp på dethär!

Kilpirauhaspotilaalla tulisi olla yhtä suuri oikeus arvokkaaseen elämään kuin muilla ihmisillä, sekä suurinta mahdollista tunnetta hyvästä terveydestä ja hyvinvoinnista.

Monelta tämä oikeus otetaan nyt pois.Kaikki sen takia että valvira metsästää niitä lääkäreitä jotka tähän asti ovat määränneet THYROIDIA sekä LIOTHYRONINEÄ.

Esimerkiksi Leena Furubackalta otettiin lähiaikoina oikeus osittain hoitamaan ammattiaan, kun häntä kielletään hoitamasta kilpirauhaspotilaita.Vaikka moni ihminen on saanut elänänsä takaisin, kiitos hänen.

Milloin siitä tulee riittävän selkeää että ainoastaan T4, eli thyroxiini, ei aina riitä hoitoon? Miten pitkälle pitää mennä?Kuinka huonosti ihmisen pitää voida?

Kyse on ihan laillisista valmisteta.Pitäisi olla suurempi rikos kieltää hoitoa näillä valmisteilla jos ne selvästi saavat ihmisiä viimaan paremmin!On järjetöntä rangaista lääkäreitä sen takia että tekevät työtäänJa on järjetöntä että on laillista riistää näitä ihmisiltä heidän elämää!Tämänkö eteen valvira työskentelee??

Meidän on pakko saada loppu tähän!!

Ann-sofie Ahlgren    Kontakta namninsamlingens skapare