Rosavillan

Därför ska Yogabeat ha Rosa villan
Yogabeat vill köpa Rosa villan på Vätterstranden för att erbjuda kommuninvånarna en plats för friskvård och för att lyfta hela strandlivet. Vi har ett unikt koncept, stor kompetens och vi vet att vi kan vara en tillgång och en del i att locka fler turister och Jönköpingsbor till vår vackra Vätterstrand. Vi vänder oss till personer i alla åldrar och många kommer till oss för att bli hjälpta med stressproblematik, ryggont, migrän, kostomläggning, nedstämdhet, trötthet m.m. Många går på yoga för att få en paus i den hektiska vardagen och de lär sig andningstekniker för att minska ångest och sömnproblem. Vi erbjuder massage och hjälper ofta personer med olika typer av skador. När vi inte håller till i vår studio är vi troligtvis på företag och föreläser eller håller anti stress-pass på arbetsplatser. På somrarna hittar ni oss på Vätterstranden precis brevid Rosa villan där vi kör vår populära utomhusyoga och Stand up paddleboard-klasser och uthyrning på framförallt Rocksjön och Vättern.

Ett köp av Rosa villan skulle innebära att vi kan utöka verksamheten genom ett sommarcafé på en fin uteplats vi tänkt att bygga mot Vättern med hälsosamt fika och på kvällarna alkoholfria drinkar för ungdomar och vuxna, vi kan anställa fler, ha fler yogaklasser och annan funktionell träning (hot yoga är en del av planen), slackline och vi kan erbjuda mer samtalsterapi och hjälp för att må bättre på alla plan. Vi kan satsa mer på uthyrning av våra SUP-brädor så att vattnet verkligen kommer till användning och vi kan fortsätta utveckla vår verksamhet med mål att sänka sjukskrivningarna i vår kommun.

Vi uppfyller alla kriterier som är satta för att få köpa Rosa villan. Vi blev utvalda till budgivning och vi vann den budgivningen, ändå väljer vissa politiker i Tekniska nämnden att sätta sig på tvären. Ska Rosa villan stå tom i 10 år till eller ska vi lyssna på kommuninvånarna och göra något riktigt bra av det läget som Rosa villan har?

Nu vädjar vi till dig, skriv under denna lista om du vill att Yogabeat ska ta över Rosa villan och om du håller med om att vi blivit överkörda av våra politiker. Vill du se mer av vår vision? Titta då på den här promotionvideon som vi har skapat: HÄR

Stort tack så länge,
Yogabeat-teamet.