Rädda Alexa och Strahinja från utvisning!

Efter 10 år, hela sina liv, har Alexa (10 år) och Strahinja (7 år), blivit utvisade. Tidigare har Europadomstolen stoppat deras utvisningsbeslut, men denna gången kanske de inte hinner. Familjen har bott i Sverige i 11 år, föräldrarna har begravt sin dotter här, men nu tvingar alltså svenska Migrationsverket dem från sitt liv här i Sverige. Vi måste visa att detta inte är okej!

De väntar, och hoppas på att Högsta Domstolen ska hinna ändra beslutet, men det är ont om tid nu. De kommer få sitt datum för utvisning nästa vecka. Detta beslut är inhumant och inte taget ur ett barnperspektiv.

Visa att DU protesterar mot detta. Skriv under!

Det finns dessutom ett riksdagsbeslut från 4 juni i år om en lag som skulle kunna förhindra killarnas utvisning. Den träder i kraft den 1 juli, vilket kanske kommer vara försent!

Läs mer här http://news.cision.com/se/miljopartiet-de-grona/r/riksdagen-har-idag-beslutat-att-gora-det-lattare-for-utsatta-barn-att-fa-stanna-i-sverige,c9596825