Legalisera icke-dödliga vapen för civilt bruk

Varje dag numera läser man om flera fall av våldtäkter, rån, knivhuggningar, överfall och mord.

Mord/dråp, knivhuggningar och gruppvåldtäkter som tidigare genererade förstasides-nyheter i veckor framåt är numera så vanliga att de endast blir små notiser som nästa dag ersätts med nya notiser om nya våldtäkter, knivskärningar och mord.

Politiken måste spegla verkligheten och folk går inte längre säkra på Sveriges gator, framförallt i våra större städer Stockholm, Göteborg och Malmö.

Därför kräver vi att icke-dödliga vapen såsom elchockpistoler och pepparspray ska legaliseras för civilt bruk. Ett land kan inte räknas som en rättsstat om dess medborgare inte kan känna sig trygga när de rör sig utanför hemmets väggar.

Ett icke-dödligt vapen kan användas av civila för att tillfälligt slå ut en våldsverkare tillräckligt länge för att offret ska hinna fly från platsen. Detta skulle vara en stor hjälp framförallt för kvinnor som generellt sett har mindre muskelmassa än män och därför är extra utsatta.

Fråga er själva om ni vill att ni och era nära och kära, om det värsta skulle hända, ska ha en chans att försvara sig, eller om ni vill att de ska slås sönder och samman och/eller våldtas och lämnas som en liten förstörd hög marken i väntan på att polisen ska skrapa upp dem från marken med en spade.

Om ni hellre ser att våldsverkarna får lite ont och att ni och/eller era barn kan fly ifrån platsen helskinnade rekommenderar jag starkt att ni skriver under den här namninsamlingen.

Dela gärna med släkt, vänner och bekanta efter påskrift!