Bostadsbolaget Poseidon låter inte funktionshindrade åka med!

Jag heter Viktoria Andersson och jag bor i Olskroken i ett Poseidonhus. Jag såg en inbjudan till en resa till Ullared i fredags, som Poseidon bjuder sina hyresgäster på, och jag skrev till Poseidons kontor att jag ville åka med. Jag sitter i rullstol. Poseidonpersonalen fick mitt brev i måndags morse och ringde mig då. Jag fick svaret att de kanske skulle fixa en buss som jag kan åka med. Jag hade förhoppningar, men de ringde mig i tisdags och sa att det inte gick att ordna en buss som kan ta en rullstol.

För ett år sedan frågade jag och min mamma Poseidons huvudkontor om att åka på den här resan, och huvudkontoret sa att alla får åka med. Även fast man är rullstolsburen.
Att jag inte får åka med är diskriminering.

Poseidon ringde mig både i tisdags och idag sa se att detta beror på att de bussbolag dom har avtal med inte har bussar som kan ta rullstol, även fast huvudkontoret sa att de hade det. Poseidon borde ställa krav på bolagen att de ska kunna erbjuda bussar för alla.

De säger att den här resan är för alla hyresgäster, men uppenbarligen är den inte det.

Skriv under om du tycker detta är FEL!

Viktoria Andersson    Kontakta namninsamlingens skapare