Hjälp offren, inte gärningsmännen

Den här namninsamlingen är en av de viktigaste ni kommer att skriva på, och vi hoppas att vi med hjälp av erat stöd kommer att påverka makthavare, domstolar, och andra instanser där frågor om sexuellt våld lyfts.

Vi tolererar inte hur lagen används och tolkas till förövarens fördel, att våra skattepengar går till skadestånd till en dömd våldtäktsman, att brottsoffer misstros, tvingas återuppleva sitt trauma, att offer inte vågar kliva fram på grund av ett bristande rättssystem. Det räcker nu! Vi är trötta och har fått nog och någonting behöver göras. Vi har valt att försöka börja här, och hoppas på en spridning som tillslut kan skaka om de som sitter på den stora makten.

Vi är kvinnor, män, barn och icke-binära som drabbas, det genomsyrar hela samhället i varierande grad, detta är en fråga för alla - för drabbade, för anhöriga, för medmänniskor.

Det är hög tid för en förändring, så skriv på och bli en del av den förändringen, tillsammans hörs våra röster som högst. Listan kommer att fungera som en markör, ett bevis för en felaktighet som MÅSTE rättas till. Vi vill nå ut med vårat missnöje till diverse organisationer som kan tänkas hjälpa oss att höja våra röster, så visa din röst i listan, vi gör detta tillsammans!

Genom att skriva på godkänner jag att Michaela Bruvik kan se all information jag lämnar i detta formulär.

Jag godkänner att informationen som jag anger på det här formuläret behandlas i följande syften: